Producenti najúspešnejších zábavných podcastov na Slovensku. Obývačkový startup, ktorý vznikol ako víkendové hobby. Produkčná firma dvoch priateľov a bývalých kolegov z rádia.



1
milión vypočutí podcastov
ZAPO
2
milióny vypočutí podcastov
ZAPO




3
milióny vypočutí podcastov
ZAPO





4
milióny vypočutí podcastov
ZAPO
5
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

6
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

7
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO



8
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO




9
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO
10
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

11
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO
12
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

13
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO
14
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

15
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO



20
miliónov vypočutí podcastov
ZAPO

Martin Fenčák (43)
PRODUCENT ZAPO
V rádiu začínal v rodnom Prešove ako pätnásťročný. Uplynulých 18 rokov pracoval v Rádiu Expres, kde začínal ako moderátor (2002), pokračoval ako šéfmoderátor a šéfproducent vysielania (2006-2014) a nakoniec bol jeho programovým riaditeľom (2014-2020). V lete 2020 sa rozhodol z rádia odísť a venovať sa profesionálne podcastom.
„Podcast je pre mňa absolútna sloboda. Sloboda v rámci tvorby, sloboda v rámci výberu. Žiadne kompromisy, keď podcast nahrávate, žiadne kompromisy, keď si vyberáte podcast, ktorý budete počúvať. A ešte jedna dôležitá vec – podcast musí byť špinavý. Ako poslucháč aj ako producent vyhľadávam podcasty, ktoré keby boli pesničkami, tak by zneli ako drsný alternatívny song, ktorý sa stal trochu nečakane hitom v mainstreamových rádiách. Prvá polovica, ten alternatívny song, je vklad podcastera. Urobiť z toho hit vnímam ako našu úlohu.“
PAVOL KRŠKO (50)
PRODUCENT ZAPO
Svoj detský sen, robiť v rádiu, si splnil v roku 1993. Najprv ako DJ, technik, zvukový majster, hudobný redaktor, neskôr ako hudobný dramaturg a moderátor. Pred dvadsiatimi rokmi sa ocitol ako copywriter v partii ľudí, ktorí urobili zo začínajúceho Rádia Expres najpočúvanejšie rádio na Slovensku. Do roku 2018 bol v Exprese ako šéf zvukovej grafiky a dodnes ako externý producent jinglov, pozicioningov a zvukového obalu. Od júna 2019 je head of sound v ZAPO.
„Najbližšia budúcnosť bude patriť smartfónom a on demand obsahu. Podcast je stelesnením tohto trendu a určite bude v nasledujúcich rokoch rásť obľuba a počúvanosť podcastov. V súčasnosti počúva podcasty asi milión Slovákov, potenciál je minimálne dvojnásobný. Dostatočne pestrá a kvalitná ponuka je to, čo pritiahne nových poslucháčov. Samozrejme, bez intenzívnej komunikácie, kde a ako môžu podcasty počúvať, to nepôjde. Našou ambíciou je byť slovenským netflixom v oblasti audia. Chceme do slovenského podcastového sveta, ktorý je svojou úzkou ponukou stále primárne spravodajsko-publicistický, priniesť entertainment – zábavu v podcastoch. A s ňou nových poslucháčov, ktorí podcasty ešte iba objavia.“
