Producenti najúspešnejších zábavných podcastov na Slovensku. Obývačkový startup, ktorý vznikol ako víkendové hobby. Produkčná firma dvoch priateľov a bývalých kolegov z rádia.

06/2019
10/2019
11/2019
02/2020
03/2020
03/2020
04/2020
04/2020
05/2020
07/2020
07/2020
07/2020
07/2020
07/2020
08/2020
10/2020
11/2020
11/2020
01/2021
01/2021
01/2021
01/2021
02/2021
03/2021
03/2021
03/2021
04/2021
04/2021
04/2021
05/2021
05/2021
06/2021
07/2021
08/2021
08/2021
Prehrať video
Prehrať video

Martin Fenčák (43)

PRODUCENT ZAPO

V rádiu začínal v rodnom Prešove ako pätnásťročný. Uplynulých 18 rokov pracoval v Rádiu Expres, kde začínal ako moderátor (2002), pokračoval ako šéfmoderátor a šéfproducent vysielania (2006-2014) a nakoniec bol jeho programovým riaditeľom (2014-2020). V lete 2020 sa rozhodol z rádia odísť a venovať sa profesionálne podcastom.

„Podcast je pre mňa absolútna sloboda. Sloboda v rámci tvorby, sloboda v rámci výberu. Žiadne kompromisy, keď podcast nahrávate, žiadne kompromisy, keď si vyberáte podcast, ktorý budete počúvať. A ešte jedna dôležitá vec – podcast musí byť špinavý. Ako poslucháč aj ako producent vyhľadávam podcasty, ktoré keby boli pesničkami, tak by zneli ako drsný alternatívny song, ktorý sa stal trochu nečakane hitom v mainstreamových rádiách. Prvá polovica, ten alternatívny song, je vklad podcastera. Urobiť z toho hit vnímam ako našu úlohu.“  

PAVOL KRŠKO (50)

PRODUCENT ZAPO

Svoj detský sen, robiť v rádiu, si splnil v roku 1993. Najprv ako DJ, technik, zvukový majster, hudobný redaktor, neskôr ako hudobný dramaturg a moderátor. Pred dvadsiatimi rokmi sa ocitol ako copywriter v partii ľudí, ktorí urobili zo začínajúceho Rádia Expres najpočúvanejšie rádio na Slovensku. Do roku 2018 bol v Exprese ako šéf zvukovej grafiky a dodnes ako externý producent jinglov, pozicioningov a zvukového obalu. Od júna 2019 je head of sound v ZAPO.

„Najbližšia budúcnosť bude patriť smartfónom a on demand obsahu. Podcast je stelesnením tohto trendu a určite bude v nasledujúcich rokoch rásť obľuba a počúvanosť podcastov. V súčasnosti počúva podcasty asi milión Slovákov, potenciál je minimálne dvojnásobný. Dostatočne pestrá a kvalitná ponuka je to, čo pritiahne nových poslucháčov. Samozrejme, bez intenzívnej komunikácie, kde a ako môžu podcasty počúvať, to nepôjde. Našou ambíciou je byť slovenským netflixom v oblasti audia. Chceme do slovenského podcastového sveta, ktorý je svojou úzkou ponukou stále primárne spravodajsko-publicistický, priniesť entertainment – zábavu v podcastoch. A s ňou nových poslucháčov, ktorí podcasty ešte iba objavia.“  

500 000 vypočutí

premiérových epizód každý mesiac
Scroll to top